Ma Magyarországon minden ötödik ember cukorbeteg. Mégis, aki nem érintett, hajlamos megfeledkezni a megelőzés fontosságáról. Olyan tanácsokat szedtünk össze, amit kis lépésekben, te is könnyedén be tudsz építeni a napjaidba.

Főzz otthon
Nemrégiben egy kutatás mutatott rá arra, hogy az otthon elkészített ételek sokkal kevesebb zsírt, cukrot és szénhidrátot tartalmaznak, mint a rendelt vagy előrecsomagolt élelmiszerek. A vörös húsok, állati fehérje és tojás fogyasztását érdemes csökkentened. Nem kell konyhaművésznek sem lenned, egyszerűen beszerezhető alapanyagok és gyorsan elkészíthető receptek tucatjait találod meg az interneten.

Mozogj
Az étkezés mellett a testmozgás is hozzájárul ahhoz, hogy ne ingadozzon a vércukorszinted. Ha munkából hazasétálsz, vagy vacsora után a ház körül teszel egy kört, már sokat tettél az egészségedért. Tudtad, hogy a könnyű mozgás különösen étkezés után hatékony?

Nassolj
A nassolás nem tilos, elcsábulni nem vétek, de a kalóriamennyiségre figyelj. Ha gyümölcsöt ennél, akkor a málna, áfonya és bogyós társaik alacsony glikémiás terhelést jelentenek. Ha valami tartalmasabbra vágysz, akkor a rostban gazdag, teljes kiőrlésű kekszeket is ehetsz. Ha pedig elkészítenél egy kis finomságot, nézd meg a mi kedvenc receptjeinket a blog oldalunkon.

Egyél okosan
A legtöbb diéta alapja a napi ötszöri étkezés. Igaz ez akkor is, ha nem vagy megszállott diétázó, csak odafigyelsz magadra. Ha többször eszel kevés mennyiséget, elkerülheted a farkaséhséget és az ebből fakadó „bűnözést” is.

A cukorbetegség kialakulása számos betegség függvénye, a fenti tanácsok megfogadásával csökkentheted a kialakulás lehetőségét. Amit ma megtehetsz az egészségedért, ne halaszd holnapra, rendszeresen járj szűrővizsgálatra.